Boeren, Ruften en spugen - Reisverslag uit Shimla, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Boeren, Ruften en spugen - Reisverslag uit Shimla, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Boeren, Ruften en spugen

Door: Anne Botter

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Oktober 2014 | India, Shimla

Het is vrij simpel, de staf die er voor je is moet je te vriend houden. Door geïnteresseerd te zijn in hun zullen ze je ook veel minder als baan zien. Dat heeft vruchten afgeworpen kan ik je vertellen. Als ik ga douchen, wordt er een warm ontbijtje gemaakt met eitjes etc. Vandaag kreeg ik een eigen koffie beker, het fruit wordt gedeeld en als er iets nieuws binnenkomt ben je de eerste die het weet. Houden zo dus.

Je merkt hier wel dat je redelijk dicht bij de Pakistaanse grens bent, over het algemeen zijn mensen hier sowieso moslims maar de haat jegens het westen is toch wel een stuk duidelijker aanwezig. Het is daarom ook van belang toch maar niet alleen over straat te gaan snachts ook al zijn alle inheemse mensen goed, er zitten namelijk slechte appels tussen. Je pikt ze er trouwens zo uit als je over de markt loopt, een haatblik verberg je niet makkelijk.

Het douchen blijft een leuk ritueel, ik heb letterlijk 2 minuten aan warm water. Ik heb de kunst van het warm douchen zo goed mogelijk geperfectioneerd door het te timen als volgt:
Kleed je uit, Start de warm water kraan en spring er onder, begin direct met haren wassen en goed achter je oren. De douche wordt dan warm en je mengt wat koud water, pak je scheerspullen en smeer je in ( gecombineerd scheren en douchen is makkelijker ). Meng nog wat koud water erbij, begin met scheren, nu begint het warme water op te raken op de helft van je kin, schakel het koude water dus weer uit en scheer door. Met het laatste beetje water spoel je vlug af voor het water ijskoud is. De buitentemperatuur is namelijk ook al een graadje of 10, gezien de isolatie in deze gebouwen wil je warm onder de douche wegstappen :) Interessant he, mijn douche rituelen. haha.

Het eerste Microsoft boek is vandaag afgerond, alle informatie zit er redelijk in en ik denk dat ik mijn MCSE titel morgen ga proberen te halen, dan nog 4 dagen studeren om mijn MCSA titel te halen. :)

De aapjes komen steeds dichterbij trouwens, zoals waarschijnlijk vandaag is gezien op facebook. Als je een foto wil maken en dichtbij komt krijsen ze even naar je, heel leuk als je achter tralies staat. Wel grappig, bij ons zitten de apen achter tralies. Hier is het andersom en met een goede reden. Zoals eerder gezegd glippen ze je kamer in en pakken alles wat ze vast kunnen houden, het verhaal van een verloren paspoort gaat hier nog in de rondte. De groep van 15 apen die rond het trainingscentrum verblijven hebben vandaag iets in de kop, ze zijn irritant, hangen aan de hekken en springen op alle golfplaten. Tevens houden ze iedereen tegen die naar beneden wil lopen, je moet met spullen gooien om ze te verjagen. De kleintjes zijn in dat geval nog wel leuk, maar als je een aap zo groot als een kind van 10 voor je hebt wordt het al gauw een stuk minder grappig. Die beesten zijn gruwelijke sterk en de alfa mannetjes beschermen alles.

Ik zal hier even wat foto''s uploaden die ik heb gemaakt, ik wil nog steeds even een rondje doen om de omgeving en alles te fotograferen maar daar heb ik het voorlopig nog te druk voor. Zondag gaan we naar de apentempel, dan neem ik mijn spiegelreflex mee voor wat kiekjes. Deze tempel bevind zich ongeveer 150 meter hoger op de berg, ik kan hem zien staan vanuit mijn raam. ( Groot apenbeeld )

Boeren, ruften en spugen... het blijft apart, men vind dat alles wat het menselijke lichaam doet natuurlijk is en gewoon moet kunnen. Dus dat iedereen zit te boeren naast je en loopt te ruften kan niemand wat schelen, wel kijken ze raar op als ik er steeds om moet lachen. Ik heb uitgelegd dat deze zaken bij ons onbeschoft zijn, dat is uiteraard maar raar want tja. "It's just nature" :) Ik moet er wel bij zeggen dat het eten hier natuurlijk voor meer gas zorgt, niet te harden.

Goed, ik moet echt weer aan de gang. Mijn proef examen ging totaal niet goed namelijk, gelukkig moet de echte nog komen. Het proef examen bevatte vreselijk veel haakjes, truucjes en oogjes waar ik geen rekening mee hield. Tevens is het een mix van de 2008 boeken en de nieuwe boeken, touché Microsoft. Ik duik even een avondje terug in tijd om alle sneaky dingetjes op te rakelen.

Tot later!

  • 05 Oktober 2014 - 14:57

    Mar:

    Hoi Anne,
    leuk om weer wat meer te lezen.
    Wat een ervaring man. Echt luxe is het alleen niet, volgende keer toch maar Dubai!
    Vandaag lekker vrij, rommeldagje.
    Gisteravond bij een vriendin op verjaardag en dat eindigde om 01:30 met uiteindelijk nog maar 4 man, 2 baco te veel op en dan meezingen met een oud concert van Andre Hazes. Waarom? Geen idee:)
    Nu beetje aan het werk en straks met een vriend hapje eten.
    Ik duim voor je dat je het eerste deel examen haalt, dan ben je al op de helft!
    Houd je taai daar en als je het even niet ziet zitten:
    pflompfomfleepflompflomflee.......
    Mar

  • 07 Oktober 2014 - 20:30

    Carla :

    Ha ha die Anne, zo weer even verhaaltje doorgelezen....volgens moet jij jw daar helemaal op je voelen........hoor Roenna nl. regelmatig zeggen.......oh die Anne....pff...wat een lucht ;-)
    Gelukkig wordt er goed voor je gezorgd daar...jij weet ook wel alles naar je hand te zetten he.....
    Tot de volg. X grtjes Theo Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shimla

Shimla, India

Beschrijf jouw zin in een paar reizen.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

Een na laatste dag

18 Oktober 2014

Zwaarte

12 Oktober 2014

Wie zijn wc is dat?

09 Oktober 2014

Change of plans

08 Oktober 2014

Tafelgesprekken
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 41745

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: