Examen 4 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Examen 4 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Examen 4

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 November 2010 | India, New Delhi

Het is nu woensdag, 5 minuten na mijn examen...

Gisteren gingen Lady Gaga en ik door de boeken heen die ik voor het examen moet leren, basis dingetjes zoals Internet Information Services, ontwerpen hiervan, integratie met NAP, Clustering, Terminal servers, enzovoort.

Dezelfde middag hoor ik van GGN dat microsoft net het examen heeft gewijzigd, er zijn nu 75 vragen en je krijgt 400 minuten. Geen probleem denk ik, heb toch geleerd... Maar na wat onderzoek kom ik erachter dat er ineens heel erg veel commando linie vragen zijn. Normaliter gebruik je "The Google" zoals gaga dat zo leuk zegt om de commando's op te zoeken en kan je ook nog /help gebruiken op het commando bij het implementeren. Probleem? Ja probleem, want tijdens het examen kan dit niet.

Direct kijk ik alle Appcmd commando's na van de boeken en probeer zoveel mogelijk te leren in het laatste half uurtje voor ik naar het hotel ga. Ik besluit dan om de avond te besteden aan het stampen van de 8.000.000 commando's en opties tijdens het relaxen op bed met wat muziek erbij. Dus ik ga naar het hotel, zet mijn laptop aan en... GEEN INTERNET.

Maar je hebt toch boeken Anne? Nou, de Microsoft boeken bevatten geen Informatie, alles moet zelf worden vergaard. In grote lijnen wordt uitgelegd wat je moet doen, en hoe iets werkt. Wil je meer weten, bezoek dan de Technet site. Dus ik als een idioot mijn laptop aansluiten op de router van het hotel, niks. Alles offline. Dit blijft na 3 pogingen hetzelfde en ik geef het maar op. Ik kan alleen wat films kijken over de stof die we behandelen en wat boeken doorbladeren. Toch ben ik nog opgebleven tot 4 uur sochtends om alles goed op te nemen, 3 uurtjes slapen, douchen, en naar het trainingscentrum.

Eenmaal aangekomen blijkt GAGA te laat te zijn, hij zal om half 11 komen terwijl ik mijn examen 11 uur heb. Vlug log ik in op elke mogelijke technische site van microsoft met commando linie informatie en begin te leren. Bah Bah Bah... Bah. BAAAAAAAAAHHHH. Gelukkig onthoud ik alles wat ik langer dan 10 seconden in me opneem. noem het eidetisch. Maar helaas heb ik niet voldoende tijd om dit voor alles te doen... Ik lees nog eens de tips van de falende studenten die de nieuwe test hebben gedaan en er komt steeds meer en meer informatie bij te staan die helemaal niet wordt behandeld in de boeken en soms zelfs helemaal niks te maken heeft met wat we nu doen. Wederom zeer specifieke informatie... Ik houd maar gewoon op met leren en besluit het te doen met de kennis die ik al bezit en de bestudeerde commando's.

Ik wil net weggaan naar het testcentrum wanneer onze airco ineens een klap geeft, er komen pluisjes naar binnen gevlogen met wat troep en het ding maakt ineens een onheilspellend kabaal van heb ik jou daar. Na 15 minuten komt er een monteur die het systeem openhaalt, en verdomd. Die trekt er een dode duif uit, wat oude botten van een ander beest en een bloedende dikke vieze rat. Te goor voor woorden gewoon. ( Foto komt ) :p haha

Hoe dan ook, ik doe de test... en vol verbazing scrol ik door de vragen. Alles was ik vanmorgen heb geleerd, wordt behandeld. Zonder enige moeite loop ik door het examen heen en slaag uiteindelijk met bijna 100%. Gaga is inmiddels naar beneden gekomen om te kijken hoe het is gegaan ( zegt ie ) Iedereen weet dat in het testcentrum alle vrouwen zijn, zelfs mijn kleine zusje zegt dat hij stiekem daarvoor komt :D

Hoe dan ook, dit was het 4de examen. Morgen om half 2 ( ongeveer half 10 smorgens nederlandse tijd ) heb ik mijn laatste examen.

Het examen is de Professionele afsluiter voor alles, we boeken dit examen extra vroeg zodat ik nog mag falen en tijd overhoud om deze over te doen. Ik moet namelijk alle informatie van de laatste maand tot in de puntjes kennen, nog 2 boeken leren voor morgenmiddag en kan natuurlijk niet terug vallen op een braindump. Maar komt wel goed, ik kan nog tot dinsdag doorleren als ik het niet haal of denk dat ik het niet ga halen.

Nou, tot over een dikke 24 uur.

:)

  • 17 November 2010 - 10:00

    Pa:

    prachtig man ik ben trots op je,dat mag toch.proficiat.

  • 17 November 2010 - 10:06

    Anne:

    Nee dat mag niet. hehe

  • 17 November 2010 - 13:55

    Pa :

    zo bedoelde ik het niet we vinden dat gewoon hartstikke gaaf.het schiet nu op he nog een paar dagen.

  • 17 November 2010 - 15:41

    Anne Botter:

    Geintje joh.

  • 17 November 2010 - 18:25

    Monique:

    Toppie Anne, ik weet dat je het kan.
    Enne pa Tuurlijk weet Anne wel dat je trots op hem bent, neem hem toch niet altijd zo serieus hahahah

    monique

  • 17 November 2010 - 22:03

    Zjev:

    !

  • 17 November 2010 - 22:05

    Zjev:

    Ik bedoelde:veel succes met je examen, maar dan in het hindi, maar dat zijn letters die deze site niet lust :).

  • 18 November 2010 - 01:35

    Anne Botter:

    Shubh Kaamnaayein,
    Shubh Is success of veel geluk, Kaamnaayein betekend morgen.

    Ik heb trouwens vliegers gevonden ;) You'll see. En bedankt! op naar de taxi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India - New Delhi

Pffff, omschrijving...

India ;)

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Thuis

22 November 2010

Naar huis over een uur!

21 November 2010

Aaah incredible India

18 November 2010

Geslaagd!

17 November 2010

Examen 4
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 41757

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: