Aangekomen - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Oktober 2010 | India, New Delhi

Eindelijk aangekomen!
De reis is echt graf lang naar new delhi, eigenlijk valt de reis op zich wel mee. maar het wachten op shithol, ghandi international, en de taxi duurt gewoon uren.

Dus, gisteren om 7 uur op schiphol inchecken... om 11:20 ging de vlucht. Naast mij zat een indische zakenvrouw wat heel erg gezellig was :) Een raamstoel of een gangstoel is trouwens altijd nog de moeilijkste keuze, als je ineens moet plassen in je raamstoel moet je iedereen wakker maken. Maar als je aan het pad gaat zitten zie je weer niks.

Gisteren eindelijk maar mijn medereizigers wakker gemaakt, ik sta op... turbulentie! 3 keer mijn hoofd gestoot op dat te kleine wc'tje natuurlijk :)

Na 7 uur komen we aan boven het vliegveld, en het eerste wat je opvalt is dat je zo laag aan komt vliegen dat je letterlijk de fietsjes kan tellen. ( en het vreselijke verkeer ziet :P ) Daarnaast zie je ook veel delen van delhi zonder stroom zitten.

Na aankomst nog even wachten op de bagage, inmiddels is het alweer 10 uur nederlandse tijd... reken maar uit, 7 uur sochtends 12 uur savonds.

De controle stelt niets voor, hello sir, goodday sir. Dan staat er een jongentje van zo'n 18 jaar te wachten met een oranje bordje ( holland he ;) ) met daarop Anne Botter - Koenig.

Vluchtig pakt hij mijn tassen over ( wat je eigenlijk niet mag laten doen door indieers als je bagage je lief is... ) Maar het gaat goed, hij legt me uit dat de taxi onderweg is, en geeft mij een enveloppe met geld, instructies en het adres.

De koenig chaffeur komt dan netjes mijn tassen ophalen en we gaan de openlucht in... wat je het eerst opvalt is... de STANK. Het ruikt hier eigenlijk continu naar brandende curry met utilaatgassen en iets heel wazigs. Tevens hangt er een soort van mist over delhi waar je je vinger niet op kan leggen.

Tijdens de wandeling naar de taxi ziet mijn chaffeur een andere indieer een stel chinezen in de zeik nemen. Die indieer nodigde ze uit in de lift, maar drukte steeds op deuren dicht... Ja heel grappig. Na enkele stevige woorden stopte de man maar.

De taxi is gewoon een afgeracht autootje, geen gordels, meneer nodigt me uit om te roken in de auto en geeft mijn eerste studie boeken.
Tijdens de rit kan je helemaal gek worden als je teveel op het verkeer of de rijkunsten van je chauffeur let. Ze rijden letterlijk midden op de weg, niet omdat er geen belijning is.. nee die is er jusit wel, maar over de middenstreep rijden is schijnbaar makkelijker dan in een baan blijven. We worden nog een keer aangehouden door de politie, deze willen bepaalde papieren zien van mijn chaffeur en hij wordt boos. De agenten willen mij aanspreken maar dat houd de chauffeur tegen.. Na 5 minuten heeft de chaffeur een document gevonden en rijd door. Even later legt hij mij uit dat ze gewoon extra geld willen verdienen, dus houden ze taxi's met toeristen aan in de hoop wat roepies te krijgen. FAIL! haha, ( dit heb ik op film trouwens, ook legt hij uit dat ik gewoon geld moet neertellen als ik in de problemen kom. Ze zijn toch corrupt. )

We komen aan in een soort van gangetje waar net een auto in past, dit is het hotel. Een nogal norse halfslapende man doet de deur open en mijn chauffeur pakt de koffers. Zodra iik binnenstap valt het me op dat er 4 mannen aan mijn voeten liggen te slapen. Ik moet mijn gegevens invullen en krijg een korte uitleg over veiligheid en kom dan op mijn kamer. Er staat wat lekkers op me te wachten met wat drinken en een twee persoons bed. Helaas kreeg ik nog geen WiFi sleutel dus kon ik niet internetten. Achteraf was dat maar goed ook, anders was mijn laptop batterij leeg gegaan ( en de stroom gaat pas om 1 uur smiddags aan! )

Ik besluit te gaan slapen, en zie morgen wel verder.

En dan zijn we op NU beland, ik wordt gewekt door een harde klop op mijn deur. Of ik mijn paspoort even wil inleveren, zo makkelijk ben ik niet te vangen dus ik doe moeilijk. Toen ben ik maar meegelopen naar de receptie en heb hem daar ingeleverd, na 5 minuten kreeg ik hem terug en werd ik naar het ontbijt gebracht. Daar zat James! een Engelsman die ook komt studeren, voor sharepoint.

James en ik gaan vanmiddag even in Delhi kijken, hij is eerder in India geweest dus weet hij hoe alles in elkaar zit. We gaan naar een boulevard waar de mac zit, pizza hut, en nog wat zaakjes. Beter dan op mijn kamer zitten lijkt me.

Bij de front desk haal ik een fles water ( de fles is open geweest! ik vertrouw het niet en vraag ernaar. Ze vertellen me dat ik het kan vertrouwen. ).. Conclusie, het smaakt naar water.. maar wat gebeurd er over een week :P Morgen begint trouwens mijn cursus, het ontbijt is om 7:30, en om 8 uur wordt ik opgehaald voor een wilde rit door delhi.

Ik ga zodirect even naar het dak om wat foto's te maken en deze te posten. (als ik nog accu heb, of als de stroom weer is aangegaan) Ik moet namelijk even laten zien dat er een hutje voor het hotel staat met 3 slapende indiers, en natuurlijk het uitzicht.

Tot de volgende post :)

  • 31 Oktober 2010 - 16:52

    Donnald:

    He lange

    Leuk om dit zo te lezen lijkt me een totaal andere wereld zo te horen en te zien op de foto's.

    succes in ieder geval met de eerste studie dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India - New Delhi

Pffff, omschrijving...

India ;)

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Thuis

22 November 2010

Naar huis over een uur!

21 November 2010

Aaah incredible India

18 November 2010

Geslaagd!

17 November 2010

Examen 4
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 41757

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: