Eerste dag - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Oktober 2010 | India, New Delhi

De eerste dag was ok,

Het tijdsverschil is wel een klein drama, op een of andere manier zit mijn interne klok nu op 3 uur snachts ( aan mijn moeheid te voelen ) maar het is nu pas 10 uur. Morgen zal het wel weer beter gaan zoals altijd.

Morgen ochtend om 8 uur wordt ik opgehaald door een taxi welke mij 30 minuten door de wilde ochtendspits gaat rijden naar het trainingscentrum.

Het eerste microsoft boek heb ik al bijna uit, dus dat gaat alvast lekker. Wel heb ik gehoord dat de opleiding extreem zwaar is als je hem in de vorm van een klas neemt. Gelukkig heb ik dus gekozen voor 1 op 1.

Vanmiddag ben ik met James naar Delhi gate geweest, dit is een soort van plaza met buitenringen waar leuke dingen te doen zijn. De taxi werd geregeld door het hotel en voor 650 roepies waren we met zijn tweeen klaar. ( omgerekend 9 euro? ) Klinkt duur, maar dan blijft de taxi wel bij je, en neemt je overal mee naar toe voor in ieder geval 5 uur. Moet je in nederland proberen ;)

Nadeel was wel dat we eerst naar een plek werden gebracht waar we spullen moesten gaan kopen van de chauffeur. Na flink aandringen heeft hij ons maar weggebracht naar waar we heen wilden gaan. De eikel.

Wat het winkelen betreft kan ik alleen maar zeggen dat de dure winkels geniaal zijn. Voor 50 euro krijg je een maat pak, en voor nog geen 30 euro loop je weg met de nieuwste ECHTE levi's. Wil je goedkoper dan ga je naar de winkel ernaast, en dan krijg je een levis voor 5 euro, met een opgeplakt logotje. ( nog niet van echt te onderscheiden though.. )

Er waren wel veel bedelaars in de stad, schokkerend genoeg blijven ze bizar lang volgen en zielig doen. 1x kwam er een hele familie bedelen, na 10 minuten gingen ze weg, en toen kwamen ze 1 voor 1 weer terug om het te proberen. Je moet hard zijn, en NOOIT iets geven, het liefst zelfs niet kijken. Ze bestaan niet, en ze doen er niet toe. ( Aldus het hotel )

Eenmaal in de stad vonden we een pizza hut, en dit was echt bizar.. de pizza hut hier is een restaurant... Je wacht in de rij, krijgt een tafeltje, en alles wordt op bordjes naar je toe gebracht. Voor nog geen 6 euro hebben we uitgebreid gegeten ( 6 euro samen ) Dus mijn Pizza, en 2 cola waren 3 euro. En verdomd het was de lekkerste pizza die ik OOIT heb gehad!

Even laten zijn we wat gaan drinken in een bar, uitleggen dat je een pitcher met bier wilt is te moeilijk voor woorden. Uiteindelijk kregen we het voor elkaar 2 bekers bier te krijgen, en die mochten we beide 3x bijvullen. Een pitcher zou dan 329 roepie zijn.. Leuk en aardig als wij waren zijn we daar blijven drinken, en vroegen uiteindelijk de rekening... Let op, want hier trap je zelf ook in. De uiteindelijke rekening was 900 roepie, daar kwam 50% korting overheen, is 450 roepie. Over de 329 roepie die oorspronkelijk de afsrpaak was kwam 20% belasting. Dus zouden we 394 roepie moeten betalen...

Dus je wordt sowieso genaaid voor 54 roepie, maar je zegt er niks van want je denkt 50% korting te hebben gehad... Je wordt hier sowieso overal genaaid waar je bij staat. Het is gewoon goed oppassen wat je doet.

Vandaag aan de lunch tafel hoorde ik van een engelse student dat hij Dengue heeft gekregen, hij liep altijd in korte broeken en dat is hier een no-go vanwege de muggen. Hij zou 4 weken blijven, maar zit hier nu al 3 maanden omdat hij dus in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Hoewel het ziekenhuis in delhi erg schoon is, en om de 2 uur nog schoner wordt gemaakt stel ik mezelf voor om toch maar goed gebruik te maken van de lading insect repellant die Sibel heeft ingepakt. Thanks Sieb :D

Hoe dan ook, morgen training... Verwacht niet al teveel posts meer van me, of schrijf je gewoon in met je email zodat je een mail krijgt dat ik heb gepost. Want deze week ga ik het erg druk krijgen.

Het is dus ook niet de bedoeling dat je me gaat smsen of bellen. ( mijn telefoon gaat alleen aan in een noodgeval ) Via skype of msn bellen gaat trouwens erg goed.

Ik heb vandaag geprobeerd in te loggen op mijn SIP account via vpn, maar dit mocht niet baten, VPN wil namelijk niet opstarten. Waarschijnlijk vanwege een ip adres restrictie.

MARK/BRENNO/JOOP: Mijn ip adres is 122.161.39.21 ( ik denk niet statisch) Kan een van jullie even kijken? Ik heb het geprobeerd om 5:59 Nederlandse tijd. Ik vermoed trouwens dat mijn poorten outbound worden geblockt, zou ook heel goed kunnen. Maar daar kijk ik morgen wel naar, misschien even via upnp een poort open trekken ( als msn het kan, dan kan ik het ook voor vpn ) Grrr

Groeten!

  • 31 Oktober 2010 - 19:42

    John Van Marle:

    Anne leuk om je verslagen te lezen. Wat een ervaring om mee te maken. Ik wens je veel succes met je studie en hopelijk heb je een lange broek bij je. Groetjes John van Marle

  • 01 November 2010 - 09:10

    Monique:

    mooi Anne, geweldig wat een ervaring voor zon boertje uuuut steenwiek haha.
    Doe je best morgen

    x monique

  • 01 November 2010 - 11:04

    Anne:

    Boertje... tssss. :p

  • 02 November 2010 - 12:54

    Marjolein:

    wat spannend allemaal!
    Je schrijft trouwens erg leuk/grappig:)
    Heel veel succes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India - New Delhi

Pffff, omschrijving...

India ;)

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Thuis

22 November 2010

Naar huis over een uur!

21 November 2010

Aaah incredible India

18 November 2010

Geslaagd!

17 November 2010

Examen 4
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 41757

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: