Trainingsdag 2 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Trainingsdag 2 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Trainingsdag 2

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 November 2010 | India, New Delhi

Vannacht erg slecht geslapen, ben wel 3 keer wakker geworden. De eerste keer ben ik gestoken door een mug ( oops ) daar kan je erg ziek van worden indien die mug eerst even lekker in een poeltje met poep heeft gelegen natuurlijk.

Hoe dan ook, na me te hebben verslapen ( 15 minuten wel te verstaan ) heb ik de douche maar overgeslagen. Gisteren heb ik wel te verstaan 5 uur zitten studeren, dus echt blij ben ik niet zonder mijn koffie.

In de bus naar het centrum kwamen de bedelaars op ons af, ik vroeg me hardop af waarom tot een United States of Amerikaner verteld dat hij 400 roepie aan ze had gegeven.. ( shit ) wat een @#$@#%%!

Vluchtig maak ik een foto en de amerikaan krijgt direct de kriebels "Now you have to give her money, or they'll become agressive" ( nu moet je haar geld geven, anders worden ze aggressief )

Nogal bot reageer ik met "I'm not giving anyone my money, and begging is illegal taking pictures is not."
( ik geef niemand mijn geld, en bedelen is illegaal, foto's nemen niet )

Tis toch raar hoe die mensen met hun geld smijten naar de bedelaars, dit is een quick fix voor je probleem. Die mensen hebben gewoon goed advies nodig en een rotschop onder hun kont. ( zoals onze beveiliging dat doet :P )

Eindelijk aangekomen loop ik als een veteraan naar Lab-4, aaah de snelle computers :D... Vlug naar de koffie machine, maar die was helaas kapot. Een indieer ging er direct naar kijken, na 15 minuten kwam hier maar niks van en ben ik er zelf maar naasr gaan kijken. Al gauw zag ik dat de zekering van het al openstaande apparaat was doorgebrand en heb die in zijn handen gedrukt. Gelukkig was dit voldoende informatie, en vlug verving hij de zekering voor een roestige spijker :D

Vandaag hebben we boek 1 uitgelezen en bestudeerd, alle hoofdstukken worden morgen in mijn EERSTE examen behandeld :| aaah, das snel :) En direct zijn we al begonnen aan de volgende twee boeken, hier krijg ik gelukkig 2 dagen voor.

Mijn instructeur heet trouwens Mr. Gagan, maar zoals iedereen wel weet van mij is zijn naam dan Lady Gaga. Dit had hij nooit eerder gehoord en moest lachen. ( it'ers hebben geen humor? ) Tevens heeft hij nog nooit van bob marley gehoord, dus heb ik mijn hele collectie laten lopen tijdens de lab oefeningen.

Vandaag hebben we trouwens wederom nieuwe beveiligingsmaatregelen gehoord, deze komen van koenig en van de ervaren studenten. Ik zal ze even posten: ( ik heb ze niet op papier dus dan maar even uit mijn hoofd.

1. Gij zult nooit water anders dan dat van ons of uit een gesloten nieuwe fles drinken. Ook geen kraanwater en douchewater zeker niet.
2. Ten alle tijden dien je insecten spray met DEET of lotion te gebruiken wanneer je uit het hotel gaat, en terug naar het hotel gaat. In de kamer is een spray die muggen tegen gaat, maar DEET lotion is gewenst.
3. Eet iig geen voedsel dat op de straat wordt geserveerd, en begin de eerste week niet aan indisch eten.
4. Slik malaria tabletten.
5. Verlaat het hotel niet alleen zonder een bewaker of een medereiziger.
6. Je mag je niet buiten begeven na 21:30. duidelijke redenen.
7. Pas op je portemenee, telefoon, tassen. De routes van en naar het hotel zijn bekend bij mensen die op de loer liggen ( dit klopt, elke dag krijgen we wel een vaag figuur achter ons aan tot nu toe.

Dat zijn eigenlijk de belangrijkste regels. Het is bijna 6 uur nu, dus er zal zometeen wel weer soep zijn. yum yum.. ik hoor hem!!! Ja, Ring. ring. soep... even eten....
Hij zei dat ik mijn bowels op de gang moet laten hehehe. ( Darmen ) ik denk dat hij Bowl bedoelde :P

....

....

Goed, ik ga weer studeren.. misschien dat ik straks nog even de fotos en een filmpje upload van vandaag. Maar ik moet iig 6 uur leren, en ook nog een beetje slaap zien te krijgen want ik ben me toch moe.. pfooeeh.

Shubh raatri :)

  • 02 November 2010 - 13:13

    Marjolein:

    heel veel succes met je examen!
    Ik zou deze verhalen bundelen voor in een boek, je schrijft echt leuheuk!
    :)

  • 02 November 2010 - 19:56

    Anne Botter:

    Check ook de video's van het verkeer.

  • 03 November 2010 - 06:27

    Sibel:

    Volgens mij zijn het net van die zombies die aangetrokken worden tot de westerlingen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India - New Delhi

Pffff, omschrijving...

India ;)

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Thuis

22 November 2010

Naar huis over een uur!

21 November 2010

Aaah incredible India

18 November 2010

Geslaagd!

17 November 2010

Examen 4
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 41757

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: