Examen 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Examen 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Examen 1

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 November 2010 | India, New Delhi

Heerlijk geslapen! Jeej :)

Misschien kwam het door de warme douche die ik gisteren heb gehad? Op speciaal verzoek kreeg ik extra warm water op mijn kamer ( duurt wel 10 minuten voor het uit de kraan komt ) eenmaal aangekomen bleek het warme water amper 4 graden warmer dan normaal. Maar dan nog! Een verademing na enkele ijskoude douches :D

Wederom vluch naar het ontbijt om wat brood te toasten en erin te proppen, ik hoor een nigeriaan praten die zegt Bici te heten ( uitspraak Busy ) :D Even later zie ik hem boven zitten en begin een gesprek met: Busy Bici? :D Tuurlijk lacht ie alsof hij die nooit eerder had gehoord en we beginnen wat over de examens te praten terwijl we wachten op onze taxi naar het centrum.

We worden aangesproken dat de taxi er is, maar we zien niks? Blijkt dat we even een stukje moeten lopen omdat deze taxi te groot is om voor het hotel te parkeren.. Bah... en ja hoor, waar de taxi staat is het OVERLADEN met bedelaars, ze blokkeren de deuren van het busje en je moet jezelf erdoor proppen. Natuurlijk zetten ze de jongste kinderen vooraan, want wie kan die nou wegduwen toch? Nou... Ik!
We springen met 4 man in de bus en direct begint het getik, mijn god het enorm irritante getik... ( alle bedelaars tikken tegen de ramen voor aandacht zodat je moet kijken naar hun meest zielige geoefende gezicht ) Terwijl de "Menigte" zich druk begint te maken over het feit dat wij niet op ze letten komt de beveiliging aangerend. Direct verspreisen alle mensen zich als een stel betrapte ratten en vluchten letterlijk elk open gaatje in dat ze kunnen vinden. Morgen ga ik een offensief beginnen tegen de bedelaars, ik ga simpelweg zelf mijn hand ophouden en "Dollar" roepen, ben benieuwd hoelang ze dan nog blijven staan, of minsschien worden ze wel kwaad. Gelukkig heb ik beveiliging bij dat soort acties van me.

Na een ogenschijnlijk minder wilde rit dan normaal ( waarschijnlijk omdat het nu wat vroeger is, en omdat alles went ) komen we aan op het trainingscentrum.

Ik begroet mijn nieuwe vriend de deurman/beveiligingsman met een vriendelijke Namasthey en Suprabhaat. ( gisteren even wat woorden opgepikt ) en hij lacht me toe. Dan laat ik Gagandeep zien hoe het nederlandse verkeer eruit ziet en hij moet lachen. Dit is een grapje zeker? In india wordt elk gaatje benut en in nederland houd vrijwel iedereen een auto lengte ruimte. Cultuur shock Gagandeep? :p

Ik begin mijn laatste voorbereidingen voor het examen van 11:15, de stroom valt even uit tussendoor, waarna ik nog even vlug het boek doorlezen en wat tests uitvoeren. Dan komt om half 11 een meisje binnen die me verteld dat ik mag beginnen.

Ik loop een beetje zenuwachtig naar de basement van het gebouw, hier zijn de officiele test centrums voor microsoft. Alles ziet er direct een stuk plastischer uit en overal hangen camera's, ik moet me registreren met rijbewijs en paspoort, dan onderteken ik een document waarop staat dat ik braaf zal zijn en dat ik ben wie ik ben. Dat document mag ik verzegelen met mijn linker duim afdruk om vervolgens mijn zakken te moeten legen, ook rijbewijs, portemenee en paspoort voor ik mag doorgaan naar het trainingscentrum waar een stuk of 20 medestudenten al bezig zijn.

Ik beantwoord 50 multiple choice vragen, allemaal erg leuk en aardig met shortcuts en commando linie opties die je moet weten. De stroom valt ondertussen 3 keer uit, totaal 5 minuten. Gelukken draaien de pc's op upc ( een batterij ) Na ongeveer 50 minuten alles te hebben beantwoord loop ik het nog rustig even door met mezelf om vervolgens op voltooien te klikken... en dan...

YOU PASSED! ( geslaagd ) Zo, dat is deel 1. ik krijg direct mijn certificaat en een klein applausje. Jeej. Op alle punten krijg ik een STRONG te zien. jippie :P

No time to waste! Direct beginnen we aan GPO's en Active directory :D jeej.
De volledige uitleg van forrests, domain trusts, forest trusts e.d. wordt me niet bespaard. Alles moet ik weten, zeker de basis want dit is het belangrijkste. Tussendoor plaats ik nog even mijn Mc Donalds lunch order, de MC Filet! wat cheeseburgers en een cola. ( smaakt hetzelfde als in nederland ) Gagandeep is het met me eens dat ik nog niet aan indisch eten moet beginnen als ik de chips al te heet vind. Gisteren was dat gelukkig al iets minder geworden omdat ook dat went.

Eenmaal 1 uur geworden ga ik naar de lunchroom om tot de teleurstellende conclusie te komen dat mijn lunch er nog niet is! :( Direct allemaal verontschuldigingen natuurlijk van iedereen, en er zal zo spoedig iemand opnieuw heen gaan om nogmaals de spullen op te halen. Ondertussen werk ik gewoon door op mijn lab en zal de lunch zich vanzelf melden.

Overmorgen is er trouwens feest in India, een groots festival dat hetzelfde als kerst of sinterklaas bij ons. Morgen is er een speciale viering bij koenig voor de studenten. We krijgen drank en hapjes, en er zal worden gedanst alsof ons leven er van af hangt. Het mooiste is dat Delhi helemaal wordt versierd! Alles is normaliter grauw en grijs, maar nu al is half delhi gekleurd met alle kleuren van de regenboog. Zelfs de bedelaars en alle kleine restaurantjes doen er aan mee. Dus dat wordt leuk morgen en vrijdag, ik denk dat ik wat studenten ga optrommelen om savonds buiten te gaan kijken naar het vuurwerk en alle versieringen.

Mijn eten is er! Het is nu kwart voor twee, dus lekker lunchen..

Bhog keejeeae( Eet smakelijk! )

EDIT:
Dat was me een dagje, ik zit nu weer lekker thuis / hotel.
Zojuist kwamen we aan en besloot ik even een rondje te lopen om te kijken waar we nu eigenlijk zijn.

Het leuke is dat we bij een soort van markt zitten waar je letterlijk alles kan laten doen en kan kopen.
Elke winkel is in principe een stalletje van 2 bij 2 meter met daarin een kappers zaak, naai zaak, sigaren winkel, las winkel. Alles. ( De lassers gebruiken geen maskers, is toch overbodig? :P )

Ik heb er enkele foto's van weten te maken zonder iedereen boos te maken, of om geld te worden gevraagd. Vreemd genoeg werd ik bijzonder veel met rust gelaten, volgens mijn instructeur komt het omdat ik lang ben. Daarnaast kijk ik van nature een beetje boos en doe ik of ik al jaren in India zit. Dus zodra een bedelaar op me af komt roep ik in het Hindi: Nee, wegwezen. En als dat niet helpt komt er altijd wel iemand helpen als je op een kleine markt bent, want op de kleine markt ben je meer welkom dan op de grote moderne plaza's. Je wordt ook niet lastig gevallen door mensen die je naar binnen trekken, je kan heerlijk rustig rondkijken.

Ik ga nu aan mijn soepje, dus ik stel voor even de fotos te bekijken van vandaag. ( ik upload ze nu, dus even geduld ) Heb je trouwens al de filmpjes bekeken? er staan 2 leuke verkeers filmpjes op :D


Groetjes!

  • 03 November 2010 - 14:11

    Aritha :

    Hoi Anne,

    Wat een ontzettende leuke verslagen schrijf jij! Heb ze net allemaal zitten lezen. Echt een avontuur daar met bedelaars, het verkeer, het hete eten enz ha ha ha.

    Heel veel succes en plezier nog daar en ik kijk uit naar je volgende verslag! :-)

    Groetjes uit Zwaag

  • 03 November 2010 - 16:09

    Mirjam:

    Leuke verhalen Anne! Heb ze allemaal gelezen en me meteen even aangemeld om via mail op de hoogte te blijven, vind het wel interessant ^^

    En gefeliciteerd! :)

    Groetjes Mirjam

  • 03 November 2010 - 16:12

    Annenenenenene:

    Fijn om te horen, en dankjeweeel :D

  • 04 November 2010 - 08:19

    Marjolein:

    Gefeliciteerd met deel 1 en wederom een super leuk om te lezen reisverslag! Benieuwd naar de feestdagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India - New Delhi

Pffff, omschrijving...

India ;)

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Thuis

22 November 2010

Naar huis over een uur!

21 November 2010

Aaah incredible India

18 November 2010

Geslaagd!

17 November 2010

Examen 4
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 41757

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: