Vuurwerk voor mijn vrienden - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Vuurwerk voor mijn vrienden - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Vuurwerk voor mijn vrienden

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 November 2010 | India, New Delhi

10 uur... heerlijk uitgeslapen, het is wel superwarm vandaag. Overal klinken knallen van "waterstof" bommen voor Diwali.

Bij de lunch zijn niet alle studenten even enthosiast erover, de meesten willen leren vanwege hun drukke schema, ik heb daarentegen gelukkig wat extra tijd gekregen om feest te vieren. Toch sla ik maar een boek open op mijn kamer en leer wat bij tot ik echt even buiten wil kijken.

De bouwvakkers tegenover hebben een berg stenen van 4 meter hoog neergelegd om cement te mixen, het is echt met de hand stenen dragen, water aanvoeren, en zand brengen. Bizar... Maar het vreemdste is dat de berg van 4 meter, na 2 uur gewoon nog maar een meter hoog is. Ik heb een foto van het dak af gemaakt welke ik vanavond plaats. Ik zit nu namelijk in de kelder ( heerlijk koel met een kop koffie )

Wat me opviel was dat niemand van ons hotel divali viert, ze zitten allemaal vast en moeten onze lunch en eten maken. Ook gaan ze geen vuurwerk afsteken omdat ze dat simpelweg niet kunnen betalen. Ik besluit iets voor de goede service terug te doen en ik loop naar de eigenaar. Hem vraag ik of ik ergens vuurwerk kan kopen, geen probleem is zijn antwoord. Direct stuurt hij 2 mannen met mij mee en we lopen door hartje Delhi. Iedereen kijkt me aan, want toeristen zie je in dit gedeelte niet veel. Ik probeer maar te doen of ik erbij hoor en wordt met rust gelaten. Als er mensen op me af komen staat de beveiliging voor aan. Fantastisch,

We komen aan in een kleine winkel waar je als kind zijnde erg op je gemak zou zijn. Overal vuurwerk, en ik heb het niet over klein vuurwerk. Enorm vuurwerk! Bommen, Raketten, Alles. Ik vertel mijn beveiliger dat ik 2000 roepie uit wil geven ( Erg veel geld voor hun ) Ongeveer 32 euro. We kopen de mooiste dingen, en de zwaarste bommen. De beveiligers grinniken van genot als ze zien wat ik allemaal wil hebben, een van de twee staat zelfs te springen als een klein kindje. ( Geweldig gewoon )

Nadat ik alles heb aangewezen blijk ik op 4000 roepie te zitten, veel te gek voor een indieer maar dit is de toeristen prijs. Mijn hoofdbeveiliger gaat vlug aan de slag en dingt af, normaliter zal een toerist 1 derde van de prijs kunnen afdingen maar deze goede vriend weet het bedrag op 2100 roepie te krijgen. Met een vriendelijke blik en een happy divali van de verkoper vertrekken we weer naar het hotel. De bewakers houden het vuurwerk vast alsof er 60 kilo goud in de zak zit.

Aangekomen bij het hotel laten ze vol trots zien wat deze buitenlander heeft gekocht, de hotelmanager kijkt me aan en zegt "Dit is erg duur meneer", Ik zeg vlug tegen de 7 mannen in de lobby. "This is my present to you all, Happy Divali." Vol ongeloof kijken ze me allemaal aan en de 2 bewakers springen haast op me, iedereen bedankt me 1 voor 1 en ze roepen dingen in Hindie naar me. Ik leg uit dat ik het fijn zou vinden als ze het vuurwerk vanavond om 8 uur afsteken en natuurlijk even alle studenten bij elkaar roepen.

Ik erg blij dat ik ze nu eindelijk iets heb kunnen terug geven in plaats van geld en vertrek naar mijn hotel kamer. Ik hoop alleen niet dat ze het verkeerd opvatten ofzo en denken dat ik hun wil omkopen.

Ik ben nu maar even lekker in de koele kelder gaan zitten met een kop koffie en mijn laptopje. Ik zal straks nog even kijken hoe ver de bouwvakkers zijn :D

Tot later, en Happy Divali!

  • 05 November 2010 - 10:04

    Marjolein:

    lief van je!
    Wat een andere wereld he?
    Houd je taai!

  • 05 November 2010 - 10:10

    Mirjam:

    Wat een leuk verhaal! Tof dat je vuurwerk voor die mensen hebt gekocht, veel plezier daarmee vanavond!

  • 05 November 2010 - 12:35

    Donnald :

    Lekker bezig lange,

    Neem even wat spullen mee in je koffer voor hier. moet ik je even een lijstje faxen??

  • 05 November 2010 - 13:04

    Anne:

    Oh nee nee, das taboe :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India - New Delhi

Pffff, omschrijving...

India ;)

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Thuis

22 November 2010

Naar huis over een uur!

21 November 2010

Aaah incredible India

18 November 2010

Geslaagd!

17 November 2010

Examen 4
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 41757

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: