Just 4 fun - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu Just 4 fun - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Botter - WaarBenJij.nu

Just 4 fun

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 November 2010 | India, New Delhi

Bah, weer zo vroeg op een zaterdag... Iedereen bij het ontbijt ziet eruit alsof ze door hel zijn gegaan en terug zijn gekomen. Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die volledig is uitgeput van het lange opblijven, de lange dagen en natuurlijk en constante opletten op je spullen etc.

Bij de taxi staat mijn grote vriend de beveiligingsman, zijn naam blijft me ontschieten. Gisteren heb ik zijn pet afgepakt hem opgezet en hem heel boos aangekeken. De foto die Alex heeft gemaakt zal ik nog wel posten. Zoals ik waarschijnlijk al wel heb gezegd worden de bedelaars steeds agressiever, tegenwoordig hebben ze zelfs het lef de deuren van de taxi open te doen en half in de auto te komen smeken. Dat was voor mij vanmorgen wel echt de druppel, hard maar waar. Eruit duwen, en deuren op slot. De chauffeur kon er alleen maar om lachen natuurlijk, de bveiligingsman gelukkig niet. Ditmaal zonder stok kon hij ze wegkrijgen.

Gisteren had ik voor het eerst de taxi van 4 uur omdat ik zo vroeg klaar was. Ik denk dat ik die taxi niet gauw meer vergeet, een amerikaanse jongen zit achter de chauffeur die hem een beetje lijkt te irriteren. Zodra de chauffeur zijn motor start blijkt dit overduidelijk het geval, die man begint me hard te racen. Alsof zijn leven ervan afhangt! We rijden plots een straat in waar een vuilniswagen bezig is vuilnis op te halen. Dit dit duurt nogal lang en dan blijkt waarom de chauffeur zich irriteert aan de jongen. De jongen begint te schreeuwen dat hij weg wil, de chauffeur moet maar omdraaien, hij dreigt met uitstappen, klopt tegen het hoofd van de chauffeur aan en iedereen roept dat hij gewoon lekker rustig moet blijven. Iedereen behalve de chauffeur en die jongen hebben de grootste lol om wat er allemaal gebeurd tijdens de rit en nu we hier zo zitten. We zien mensen vuilnis eten, honden ernaast en de vliegen gaan op de amerikaanse jongen af. Na wat meer gepush besluit de chauffeur maar om te keren en scheurt weg. Als een idioot raakt hij continu bijna alle mensen, iedereen zet zich schrap en plots remt de man.. Dit is de amerikaan zijn stop. ( hij klaagt nog dat hij voor de deur wil worden afgezet, maar de chauffeur negeert dit en blijft lekker 2 straten verderop staan. ) de jongen stapt uit, en met piepende banden is de chauffeur weg. We lachen met zijn allen keihard omdat het echt leek alsof hij hem wou dumpen. De chauffeur begint plots rustig te rijden, draait zich om en verontschuldigd zich tegenover ons. Zo blijkt maar weer, je kan niet iedereen als slaafje behandelen. Beetje respect ;)

De rit verder was verder leuk, we zetten een nigeriaan af in de appartementen ( de goedkoopste variant van het verblijf hier ) iedereen wenst hem success omdat het zijn eerste dag is en we gaan verder.

Als we aankomen in het hotel ga ik lekker een kof drab drinken en merk op dat er een nieuwe TV hangt, bizar groot ding! Vlug ga ik in de lounge zitten met mijn kop koffie en zet het 24/7 filmkanaal op. Een bollywood film, geweldig. Vrijwel direct komt het personeel dat vrij is bij me zitten en we praten wat.

En dit is het vreemde, Alex ik en Mark gaan om met het personeel alsof ze vrienden zijn. Dit maakt het leven in India een stuk makkelijker omdat je ze alles kan vragen zonder een blik te krijgen van "wat moet je nou weer". Het aparte is dus, zodra we met zijn allen film kijken en ik wil een kop koffie pakken. Grijpt 1 van hun altijd mijn beker uit mijn hand en komt dan later terug met een verse kop koffie. Geen oploskoffie, gewoon echte koffie ( nog drab :P )
Tevens staat iedereen op en rent weg als er mensen komen die willen zitten. Gisteren moesten Alex en ik ze allemaal overtuigen dat we gewoon meekijken met de bollywood films. Na een minuut was het ze denk ik wel duidelijk dat we niet op hun plek wilden zitten.

Oh shit, tis 9 uur. Gagan is er... dus de lessen beginnen..
Vanavond hebben we een pokeravond in het hotel, morgen ga ik naar de lotus tempel. Oh en msn is geblokt of werkt niet meer... :S

Nog wat korte dingetjes, mijn laptop werd erg warm en viel steeds uit, ik moest hem maar even naar de kelder brengen... Binnen een half uur kreeg ik hem gerepareerd terug, nieuwe CPU erin, nieuwe koeler. en hij draait lekkerder dan ooit. :D En het was gratis ook nog. noujaaaa zeg.

Ok, leren. Windows server 2008 Core, command line beheer van servers. jeej :p

Namaste!

  • 13 November 2010 - 09:32

    Monique:

    He broertje, zie aan de foto's dat je het erg druk hebt en dat je niet lekker bent geweest( beetje pips en vermoeid en mijn god wat lijk je dan op rené)Nog even vol houden allemaal, gaat je lukken ben ik van overtuigd. Veel plezier bij de tempels.
    Mooi he voor pa en ma dat ze een huis hebben.
    Gaan we met zijn allen lekker verhuizen Gezellig!
    Nou Anne hopelijk kom je gauw weer online op je msn, Doei

  • 13 November 2010 - 18:14

    Sibel:

    Hoi Vriendje! Fijn dat je je beter voelt. Nog maar een paar dagen en je hebt lekkere koffie!

    Auwauwauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India - New Delhi

Pffff, omschrijving...

India ;)

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Thuis

22 November 2010

Naar huis over een uur!

21 November 2010

Aaah incredible India

18 November 2010

Geslaagd!

17 November 2010

Examen 4
Anne

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 41757

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Oktober 2014

Shimla, India

30 Oktober 2010 - 23 November 2010

India - New Delhi

Landen bezocht: